Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

Bij Albert Heijn geloven we dat eten en drinken een essentiële rol speelt in het oplossen van de grote uitdagingen in de maatschappij. Het levert een belangrijke bijdrage aan een gezonde levensstijl, het verbindt mensen met elkaar en draagt bij aan een beter klimaat en daarmee een duurzame samenleving. Daarom hebben wij bij Albert Heijn een missie: Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.

Wil je weten welke stappen we zetten om onze missie te realiseren?

Lees meer in ons Missieverslag 2021
Download het e-book 'Samen op weg naar Beter eten'

Blijf op de hoogte

AH en Wereld Natuur Fonds bundelen krachten

Lees over onze samenwerking

Kies voor Beter voor natuur & boer

Shop Beter voor producten
Overblijvers

Samen tegen voedselverspilling met Overblijvers

Lees meer en ontdek of jouw winkel meedoet

De drie pijlers van Beter eten

1. Beter eten is beter leven

Ons verhaal over gezondheid

2. Beter eten verbindt

Ons verhaal over verbinding

3. Beter eten is de wereld beter achterlaten

Ons verhaal over duurzaamheid

Wist je al dat we door consumenten gezien worden als duurzaamste supermarkt?

Voor de 6e keer op rij hebben jullie (Nederlandse consumenten) ons uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt van Nederland! We hopen elke dag mensen te inspireren om beter te eten en duurzamere en gezondere keuzes te maken, daarom zijn we ook trots en vereerd met deze prijs. Bedankt! * 

Lees er uitgebreid over

De Sustainable Brand Index

*De Sustainable Brand Index is een onafhankelijk perceptieonderzoek onder meer dan 7.700 Nederlandse consumenten en wordt gedaan onder de grootste 8 supermarktketens. Activiteiten op duurzaamheid, branding en communicatie worden in kaart gebracht. De belangrijkste domeinen waar Albert Heijn in het onderzoek positief op wordt beoordeeld, zijn: gezonde producten, een breed aanbod van biologische en vegetarische producten, een breed aanbod aan lokale producten en het leveren van een actieve bijdrage aan vermindering van voedselverspilling. In het onderzoek staat de perceptie centraal: wat weten en vinden consumenten van het duurzaamheidswerk van de Nederlandse supermarkten?