Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.
Bij Albert Heijn geloven we dat eten en drinken een essentiële rol speelt in het oplossen van de grote uitdagingen in de maatschappij. Het levert een belangrijke bijdrage aan een gezonde levensstijl, het verbindt mensen met elkaar en draagt bij aan een beter klimaat en daarmee een duurzame samenleving. Daarom hebben wij bij Albert Heijn een missie: Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.
Wil je weten welke stappen we zetten om onze missie te realiseren?
Blijf op de hoogte

AH en Wereld Natuur Fonds bundelen krachten
Samen met het Wereld Natuur Fonds gaan we aan de slag om de ecologische voetafdruk in vers en houdbare ketens te halveren voor 2030.

Beter voor producten
Samen met onze vaste boeren & telers werken we samen aan een duurzame toekomst. Daarom vind je bij ons bijna 700 producten die beter zijn voor natuur & boer. Kies jij ook voor Beter voor?
Samen tegen voedselverspilling met Overblijvers
Overblijvers zijn tasjes gevuld met producten die aan het eind van de dag overblijven en uit het assortiment gaan of een naderende houdbaarheidsdatum hebben. Nu voor een extra voordelige prijs.
De drie pijlers van Beter eten

1. Beter eten is beter leven
We willen graag lekker in ons vel zitten en elke dag genieten van het leven. Zo lang mogelijk. Genieten van eten en drinken hoort daar zeker bij.

2. Beter eten verbindt
Samen lekker aan tafel voedt de mooiste gesprekken en momenten in het leven. Het weten wie je eten heeft gemaakt en waar het vandaan komt, geeft een diepere connectie met de maker en bewustwording.

3. Beter eten is de wereld beter achterlaten
Om een leefbare aarde over te dragen, zodat ook de generaties na ons vruchten van de planeet kunnen blijven gebruiken, zal het voedselsysteem moeten verduurzamen.

Wist je al dat we door consumenten gezien worden als duurzaamste supermarkt?
Voor de 6e keer op rij hebben jullie (Nederlandse consumenten) ons uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt van Nederland! We hopen elke dag mensen te inspireren om beter te eten en duurzamere en gezondere keuzes te maken, daarom zijn we ook trots en vereerd met deze prijs. Bedankt! *
De Sustainable Brand Index
*De Sustainable Brand Index is een onafhankelijk perceptieonderzoek onder meer dan 7.700 Nederlandse consumenten en wordt gedaan onder de grootste 8 supermarktketens. Activiteiten op duurzaamheid, branding en communicatie worden in kaart gebracht. De belangrijkste domeinen waar Albert Heijn in het onderzoek positief op wordt beoordeeld, zijn: gezonde producten, een breed aanbod van biologische en vegetarische producten, een breed aanbod aan lokale producten en het leveren van een actieve bijdrage aan vermindering van voedselverspilling. In het onderzoek staat de perceptie centraal: wat weten en vinden consumenten van het duurzaamheidswerk van de Nederlandse supermarkten?